inspiracje

"Z głębi naszych serc do Twojego domu"

08:16

Jak pewnie wielokrotnie zauważyliście, meble w naszym mieszkaniu pochodzą w dużej mierze z popularnej sieciówki. Staram się jednak, by jak najwięcej dodatków to były rzeczy unikatowe, ręcznie robione, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Świecą mi się oczy, jak widzę metkę z napisem: handmade. Lubię mieć świadomość, że coś zostało stworzone specjalnie na moje zamówienie i jest niepowtarzalne, zrobione z pasją, a nie pochodzi z taśmy produkcyjnej.

dywan sukhi beni ourain

Jakiś czas temu moje serce skradły dywany Beni Ourain. Specjalnie założyłam tablicę na Pinterest, by móc gromadzić najpiękniejsze inspiracje z tymi marokańskimi dziełami sztuki. Łatwo zauważyć, że te zdjęcia, choć pochodzą z różnych domów, mają wiele wspólnych elementów. Oprócz dywanów Beni Ourain, wszechobecnej bieli i przestrzeni - przede  wszystkim kolorystykę w odcieniach ziemi i dodatki z surowców naturalnych.

I właśnie jeden z ręcznie tkanych dywanów znalazł miejsce w naszej sypialni, gdzie trafił ze sklepu Sukhi. Podoba mi się,  jak wpisał się w klimat natury w tym pomieszczeniu - skórzane uchwyty szafy, drewniane litery i ramki, lniane poduszki, wyplatany kosz czy liczne rośliny. Jego kremowy kolor naturalnej owczej wełny z ciemnobrązowymi wstawkami współgra z ciepłym odcieniem szafy i pozostałych mebli. Geometryczny wzór rombów nadaje nowoczesności, a ja z przyjemnością rano stawiam na nim stopy. Nawet mój mąż zaczął wspominać o zmianie stron łóżka, co dziwnym trafem zbiegło się z pojawieniem się nowego dywanu. Chyba nikogo nie zdziwi, że ostatnio moja córka urządziła sobie na nim piknik dla lalek.



Kartka z niewprawionym podpisem marokańskiego rzemieślnika naprawdę mnie wzruszyła. W końcu proces tworzenia dywanu to około dwanaście tygodni. Stąd też wynika okres oczekiwania na zamówienie - każdy dywan jest tkany dla konkretnej osoby. Wierzę, że lokalna artystka z Gór Atlas w głębi Maroko zżyła się ze swoją pracą i włożyła w nią całe serce tak jak głosi motto na kartce: "From Our Hearts to Your Home", czyli "Z głębi naszych serc do Twojego domu".



Co jeszcze się u nas zmieniło? Na łóżko upolowałam lniane poszewki na poduszki i cieszę się, że odradziliście mi białe z falbankami na Instagramie. Nie pasowałyby stylem ani kolorem do dywanu. Tymczasowo przeniosłam też girlandę żarówek z pokoju dziennego, ale pewnie niedługo trafi na balkon, by umilać nam ciepłe letnie wieczory.


sypialnia styl skandynawski


Może nasza sypialnia nie ma metrażu rodem z Pinteresta (i trudno ją objąć w kadrze), ale czuję, że nabrała jeszcze większej przytulności. Przydałoby się kilka dodatkowych poduszek pod głowę i będzie to idealne miejsce relaksu!

Jak zwykle czekam z niecierpliwością na Wasze komentarze.
Serdeczne pozdrowienia,



Czytaj również

18 komentarze

  1. Widziałam te dywany w sieci.Są naprawdę boskie.Ale takie wymiary które by mi odpowiadały mają zawrotną cenę paru tyś złotych
    Także jak narazie pozostanie on w sferze moich marzeń.Pooglądam go u Ciebie i powzdycham z zazdroscią;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to piękne! Sama poluję na jeden z tych dywanów (może kiedyś zaszczyci nasz dom swoją obecnością), więc kojarzę i stronę, i historię ich powstawania, ale ten podpis... Wzruszające to... <3 :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten dywan to także moje marzenie, które - skutecznie niestety - wybijają mi z głowy koty. ;) Pięknie się u Ciebie prezentuje! Pozdrawiam! Kasia

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękujemy za miłe słowa o naszej marce. Mamy nadzieję, że dywanik będzie dobrze służył!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że stawiacie na dodatki bo to one kreują tak naprawdę klimat wnętrza. Lubię To :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja jestem pod ich wrażeniem :) Trudno oderwać oczu, bo pięknie ze sobą wszystko współgra.
    Miłego dnia, Marta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast na łóżku teraz na dywanie będziesz leżeć, tak milutko wygląda ;) Ja niestety z dywanami mam problem... chyba nie do końca potrafię je wpasować do wnętrza... :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna sypialnia! Taka spójna. Mogę zapytać skąd są te ładne poszewki?
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wyprzedaży w H&M Home, chyba są jeszcze dostępne na stronie.

      Usuń
  9. Dywan wygląda na niezwykle miękki i przytulny. Podoba mi się również galeria nad łóżkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dywan pięknie się wkomponował
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna sypialnia! Wszystkie kolory są idealnie dobrane. Bardzo zainteresował mnie ten dywanik, skąd takie cudo?;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przyznać, że dywanik mnie przekonał, chociaż do tej pory wolałam gołą podłogę przy łóżku. Wygląda bardzo przytulnie!


    http://jojenkins.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Super urządzona sypialnia, spodobała mi się bardzo . Oczywiście dywanik jak najbardziej świetny dodatek uzupełniający ;) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )