DIY

Pomysły na (nie tylko) indiańskie dekoracje urodzinowe

08:02

Nadeszła wyczekana wiosna, dni są coraz dłuższe, a to nie sprzyja siedzeniu przed komputerem i pisaniu postów. Jest mnie też mniej blogowo, gdyż każdą wolną chwilę wykorzystuję na przygotowania do drugich urodzin Łucji. Dwa lata temu o tej porze byłam już po terminie i z niecierpliwością czekałam na oznaki porodu. Dziś głowę zaprząta mi menu indiańskiej imprezy, papierowe dekoracje i niedomknięta lista gości. Niecierpliwie czekam na poniedziałek, czyli właściwy dzień urodzin, który spędzimy zupełnie na luzie.


W tym roku postawiłam na główne kolory pokoju Łucji, czyli biel, róż i złoto. Ten ostatni kolor w wielu przypadkach zastępuje...tzw. szary papier. Odcienie różu nie wszystkie przypadły mi do gustu, ale trudno znaleźć odpowiednie komponenty w zgaszonej tonacji. Przyznam się Wam, że jeśli potrafię zrobić coś za pomocą własnych rąk to nie kupię tego w sklepie. Mam też satysfakcję, że zrobiłam coś sama. Jeśli jednak nie macie do tego serca, głowy i czasu (albo nie chcecie zarywać nocy) to jest wiele firm, które robią spersonalizowane dekoracje na zamówienie.

Poniżej kilka już gotowych elementów:

Kartka urodzinowa

Wiele lat temu robiłam kilkadziesiąt kartek okolicznościowych rocznie. Na pewno było to moje hobby, jednak z braku czasu go zaprzestałam i teraz robię je bardzo rzadko. Chciałabym, aby Łucja co roku miała pamiątkową kartkę zrobioną własnoręcznie przeze mnie. Za kilka lat z przyjemnością je będzie oglądać. Zeszłoroczną kartkę pokazywałam tutaj.


Girlanda z frędzli

Girlanda na kartce nawiązuje do girlandy z frędzli. Tutorial, jak zrobić girlandę znajduje się pod tym linkiem.



Balony z gwiazdkowym konfetti

Tak jak i poprzednio nie mogło zabraknąć moich ulubionych gwiazdek. Tym razem będą m.in. w formie konfetti w przezroczystych balonach.


Słomki do napojów

W tym roku poszłam o krok dalej i zamówiłam słomki w kolorach przyjęcia. Dorobiłam tylko chorągiewki na imię, bo ten pomysł sprawdził się wcześniej. Polecam to rozwiązanie - jest sporo mniej szklanek do mycia, bo każdy gość pilnuje swojej rurki. Różowe chorągiewki to washi tape, a złote wycięłam z samoprzylepnego papieru.




Papierowa girlanda z trójkątów

Zachwyciłam się girlandą u Gu oraz na indiańskich inspiracjach na Pintereście i musiałam zrobić podobną. Pierwszy raz szyłam papier, ale poszło nieźle!



Pompony z papieru

W zeszłym roku robiłam sama, w tym nie dość, że mam pozostałości po poprzednich urodzinach, to dokupiłam kilka gotowych.



Pióropusz DIY

Jak tylko zobaczyłam tutorial Izy, wiedziałam, że kiedyś skorzystam z tych instrukcji. Świetny pomysł, banalne wykonanie. Zużyłam resztki filcu, który został mi po zabawach sprzed dwóch lat (tu), dokupiłam tylko piórka. Bardzo żałuję, że nie wzięłam takich w naturalnych odcieniach brązu, bo lepiej by się prezentował i pasował do kreacji jubilatki.


W bonusie "pawia Indianka" oglądająca pawie na YouTubie...


...i rysująca z pomocą taty pawie piórka. 
Te czerwone ślady na rękach to pozostałości po stempelkach ;-). 



Pewnie jesteście zdziwieni, czemu piszę o dekoracjach przed urodzinami, a nie pokażę gotowych po. Niestety nie wiem, czy znajdę chwilę, by porobić zdjęcia, więc na wszelkim wypadek dzielę się pomysłami jeszcze przed. Na pewno wrzucę coś na Instagram, więc bądźcie na bieżąco :-).

Jeszcze kilka punktów zostało mi do zrealizowania, ale zobaczymy, co z tego się uda. W ramach atrakcji urodzinowych dla nastoletniego kuzynostwa planuję robienie metalicznych indiańskich tatuaży (jak na jajkach wielkanocnych ;-) oraz pióropuszy.

Udało mi się choć trochę Was zainspirować?

Uściski,




Czytaj również

23 komentarze

  1. Aniu prześlicznie to wszystko wygląda ;-) a mała Indianka najbardziej słodka ;-). Miłego dnia dla Ciebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne dekoracje! Ale najpiękniejsze jest włożone w nie serce Mamy. :) Życzymy sto lat dla indiańskiej dwulatki! ;) Udanej zabawy i pozdrowienia z Magicznego Domku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uświadomiłaś mi, że muszę się powoli zabierać za majową imprezę chłopców (imieniny + roczek). Baaardzo mi się podobają indiańskie dekoracje w Twoim wydaniu i kolorystyce. Ja kiedyś na pewno zrobię powtórkę, bo swoje dekoracje jeszcze mam :) Mała Pocahontas urocza! Uściski dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uświadomiłaś mi, że muszę się powoli zabierać za majową imprezę chłopców (imieniny + roczek). Baaardzo mi się podobają indiańskie dekoracje w Twoim wydaniu i kolorystyce. Ja kiedyś na pewno zrobię powtórkę, bo swoje dekoracje jeszcze mam :) Mała Pocahontas urocza! Uściski dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne pomysły! :D
    A Lusia rośnie, śliczna dziewczynka :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny pomysł na aranżację Kinderbalu. Jestem już dużą dziewczynką, ale z przyjemnością obejrzałam inspiracje. Girlandy przecież może zrobić sobie każdy, bez względu na wiek :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne dekoracje :) A pomysł z podpisanymi słomkami świetny! :) Sto lat dla Córeczki :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne pomysły. Bardzo ujął mnie pomysł z własnoręcznie robioną kartką od mamy - chyba pożyczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe dekoracje, które z powodzeniem możemy zrobić sami. W dodatku część z nich jak pompony, czy girlanda, mogą stać się stałą ozdobą dziecięcego pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne! A mnie interesuje torebeczka małej indianki? Czy to też mamowy hand-made??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, to nie handmade ;-). Kupiona na Aliexpress.

      Usuń
  11. Ludzie, u nas też roczek za pasem. Czas się brać do roboty!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie przygotowane Brawo :-) Ja właśnie szykuję urodziny 12 latki i ma już swoje wymagania i trzeba im sprostać nawet jak konsekwencji kolorystycznej brak ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudnie. Jak fajnie oglądać inspiracje inne niż te ogólnodostępne w stylu Krainy lodu czy kucyków P. Uwielbiam stonowane kolory, przemyślane dekoracje gdzie wszystko ze sobą współgra. Ślicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne te Twoje pomysły, też musze cos fajnego wymyślić na 3 urodziny mojej Zuzy bo uwielbiam takie rzeczy!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko przepiekne i bardzo inspirujace!
    Jakiego uzywasz obiektywu?
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, mam stary aparat Nikon D5000 i od sierpnia obiektyw AF-S Nikkor 50 mm, przysłona 1.4 :)

      Usuń
  16. Uroczo, z gustem :)
    Lubię taką subtelność i delikatność.
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne dekoracje. Mam pytanie, wybacz,ze pod tym postem, ale nie wiem czy odpowiadasz przy starszych, skąd różowa półka na książeczki w pokoju Łucji? Będę bardzo wdzięczna za plodpowiedź, bo chcę kupic taką córce na urodziny, a nigdzie nie mogę znaleźć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To półka Wood Szczęścia. Nie wiem, kiedy córeczka ma urodziny, ja czekałam na swoje zamówienie 3 miesiące.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź :) urodziny ma na konoec lipca, mam nadzieję, że zdaży dojść, jeśli nie, będzie po-urodzinowym prezentem :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )