DIY

Girlanda z frędzli DIY, czyli bibułowy recycling.

08:09

Uwielbiam girlandy w pokojach dziecięcych. Z trójkątów, dzwoneczków, toporczyków, świetlne. Ponieważ powoli zbliżają się urodziny Łucji, w końcu zrobiłam girlandę z bibułkowych frędzli, którą planowałam od dawna. Nie ma jednak tak łatwo i postanowiłam, że wykorzystam wyłącznie bibułki po zakupach internetowych - wszak mam wyjątkowe szczęście w tej kwestii i często dostaję pięknie zapakowane przesyłki w pasujące kolorystycznie papierki. 100% recycling!


Potrzebujecie:

- różnokolorowe bibułki (mogą być nowe lub tak jak moje dostać drugie życie),
- kolorowe nici
- sznurek
- linijkę i długopis
- nożyczki.


1. Ponieważ moje bibułki były bardzo pogniecione najpierw je wyprasowałam żelazkiem. Nie udało się pozbyć wszystkich zagnieceń, ale to tylko dodaje uroku. 


2. Większość uzbieranych bibułek była w dwóch standardowych rozmiarach: 50 x 70 cm i 40 x 60 cm. Postanowiłam dostosować wymiary do tych mniejszych, a większe przycinałam i dziesięciocentymetrowe paski wykorzystałam dokładając do gładkich papierów. 


3. Duży arkusz 40 x 60 cm złożyłam i pocięłam na trzy części, aby każda miała 20 x 40 cm.


4. Całość, czyli trzy warstwy bibuły, złożyłam na pół, aby powstał kwadrat 20 x 20 cm.


5. Dwa centymetry od zgiętego boku narysowałam linię, aby wiedzieć dokąd docinać paski.


6. Następnie do linii cięłam paski ok. 1 cm grubości, aby powstały frędzelki.


7. Tak wyglądają trzy arkusze po rozłożeniu.


8. Kolejny krok to zwinięcie warstw bibuły jednocześnie poprawiając frędzle.


9. Zwinięty rulonik złożyłam na pół zostawiając miejsce na sznurek.


10. Na koniec zawiązałam nitkę i przełożyłam sznurek przez dziurki. W sumie zrobiłam 14 frędzli, a całość ma ok. 1,4 m.

Gotowa girlanda prezentuje się znacznie lepiej niż się spodziewałam. Oczywiście można kupić tego typu ozdoby, ale wiem, że ta jest unikatowa i duma mnie rozpiera, że to takie coś z niczego. Girlanda zawisła na kilka dni w pokoju Łucji (potem ją schowam aż do urodzin), która dmucha na frędzelki i ma z tego radochę. Przynosi też po kolei zabawki i lalki, które na niby dmuchają (robi to za nie Ł.) i ma świetną zabawę.







Zrobienie całości zajęło mi ok. 3 h. Warto było? Myślę, że to  świetna dekoracja na urodziny, baby shower, wieczór panieński, wesele czy inną imprezę. Już niedługo zasypię Was inspiracjami urodzinowymi, bo to dopiero początek :-).

Co jeszcze można zrobić z bibułek po zakupach przeczytacie na moim Instagramie.

Uściski,


Czytaj również

26 komentarze

  1. Piekne! Ją też uwielbiam girlandy! Właśnie zrobiła origami , a już mam pomysł na kolejne :) uwielbiam Wasz pokoik... Mała śpi na materacyku?? Ann.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Łucja śpi z nami w dużym łóżku, choć niedługo planujemy przeprowadzkę.

      Usuń
  2. Super wygląda ta girlanda bardzo mi się podoba, efekt niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też kocham girlandy. To bardzo efektowna dekoracja na różnego rodzaju imprezy. Pięknie się prezentuje i czekam na kolejne pomysły. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie, tak dziewczęco. Po prostu uroczo :)I tanio!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie wydałam ani grosza na to diy :)

      Usuń
  5. Super! :D
    Poddałaś mi pomysł na wykorzystanie moich chomikowanych bibułek z przesyłek ;D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestes genialna! Od dawna o takiej marzylam. Na pewno zrobie, bedzie bardzo pasowala do sypialni, dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą genialnością to przesadziłaś, ale bardzo miło się czyta takie komentarze! ;-)

      Usuń
  7. A ten papier w orzeszki to chyba z Tiger'a? :) Też mam słabość do girland, chociaż głównie je oglądam w internecie, a nie robię ;) Twoja recyklingowa jest świetna. Zapamiętam ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. czyli nie tylko ja chomikuję te wszystkie bibułki :))) Świetnie wyszło. Bardzo podoba mi się dobór kolorów i dodanie wzorzystych paseczków do jednokolorowych frędzelków.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne urozmaicenie dziecięcego pokoju :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobie sobie taką z materiału do ogrodu na przyjęcie w lecie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna :) Nie wiedziałam jak się robi takie girlandy, ale dzięki Tobie się to zmieniło :) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie to proste i urocze :)..świetny pomysł i bardzo inspirujący...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie to pięknie!:-D Cudowne połączenie kolorów :-) Świetny pomysł na szybką dekoracje na przyjęcie albo po prostu do pokoju dziecka :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie diy to ja uwielbiam :)
    Jest urocza!
    Ślę pozdrowienia, M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna girlanda, a pomysł na recyklingowe wykorzystanie bibułek- mega!

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam te girlandy, twój zestaw kolorystyczny jest MEGA

    OdpowiedzUsuń
  17. Gdzie można kupić taką bibułę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedż jest w pierwszym akapicie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )