DIY

Skórzane uchwyty 2, czyli lifting kuchni

08:19

Ostatnio moja sześcioletnia kuchnia zaliczyła kolejny lifting. Żadna z niej staruszka, ale wiecie jak to jest - kosmetyczne zmiany i nowe dodatki nie tylko poprawiają wygląd, ale i humor. Od dawna szukałam ciekawych uchwytów, lecz rozstaw dziurek 16 cm bardzo zawężał możliwości. Długo dojrzewałam do tego kroku, bo już dwa lata temu podziwiałam skórzane uchwyty Oli, ale projekty zrób-to-sam mają to do siebie, że wymagają znacznie większego wkładu czasu i pracy niż wciśnięcie  guzika "kup teraz". Co prawda przetarłam szlaki robiąc uchwyty do szafy, ale 25 sztuk okazało się nie lada wyzwaniem. Tym bardziej, że dziurkacz do skóry wygiął się po zrobieniu dwóch. Plusem sytuacji były rady praktyczne, jakie dostałam na IG, więc pod koniec wpisu podzielę się nimi z Wami.












Jak zrobić dziurki w grubej skórze? Jest kilka możliwości:

1. Użyj rewolwerowego dziurkacza do skóry. Kup jakiś lepszy, te za 10 zł mogą być zawodne (sprawdzone).
2. Przewierć dziury wiertarką (wykonalne, ale nie próbowaliśmy).
3. Natnij znak X nożykiem do skóry i wytnij kwadrat dookoła (mój nożyk nie dał rady).
4. Zaopatrz się w wycinaki/wybijaki do otworów i młotek. Taką opcję wybrał mój mąż i poszło naprawdę sprawnie.

To, że ważna jest precyzja, i bez linijki oraz nożyka do papieru się nie obejdzie przy cięciu pasków, to oczywistość. Co jeszcze może sprawić trudność? Montowanie uchwytów do zmywarki, ewentualnie do drzwi zamrażarki czy lodówki. Jeśli chodzi o śrubki (oraz podkładki i nakrętki), to kupiliśmy w jakimś markecie, ale za długie i trzeba było je spiłowywać i wygładzać. Nakrętki dociskałam kombinerkami, aby skóra się nie przesuwała.

Pracy wyszło w sumie na kilka godzin, ale jestem bardzo zadowolona z efektu. Choć uchwyty są w tym samym kolorze i rozmiarze, co poprzednie, to lifting uważam za udany. Wcześniej nasza kuchnia wyglądała tak.

W roli głównej wystąpili:
skórzane paski - Allegro
betonowe doniczki i świecznik - Growraw
marmurowa deska (pod doniczką), drewniana deska, pojemniki na mydło/balsam, okrągłe naczynie do zapiekania - TK Maxx
kubek, pojemnik Design Letters - Decorolka
drewniane podkładki - Littlewood
fronty, blaty, piekarnik, pojemniki na przyprawy - IKEA

A metamorfozę przeszła też kuchnia Młodej Damy, ale o tym może innym razem.


Co myślicie i takiej zmianie? Jesteście zachęceni do podobnych przeróbek?

Następnym razem pokażę Wam pokój dzienny, bo dzieje się, oj dzieje.

Uściski,


Czytaj również

44 komentarze

  1. Bardzo efektownie :-) Pozdrawiam, miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym tekstem, że nakrętki dociskałaś kombinerkami, żeby wygładzić i skrócić przy montowaniu pasków do zmywarki to mnie lekko zastrzeliłaś:) Podziw! A co do efektu - uchwyty wyglądają świetnie, tylko jeszcze pytanie: jak to się naddaje w dłoniach w czasie otwierania? Nie spłaszczają się w kierunku szafek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dociskałam, żeby uchwyty się nie ruszały, ale nie miało to nic wspólnego z montowaniem zmywarki - tym zajął się mój mąż ;). Użytkuję krótko, ale wszystko jest ok, nie widzę problemów, spłaszczania itp.

      Usuń
  3. Super pomysł :) śliczną masz kuchnię. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie, nie wiem czemu miały by być, przecież nie otwieram szafek milion razy dziennie :)

      Usuń
  5. Bardzo elegancko i oryginalnie. Opłaciło się poświęcić trochę czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie! Kuchnia nabrała charakteru. Mam nadzieję, że wkrótce zobaczę na żywo :P
    Co do wiercenia wiertarką - da się, nasze wszystkie tak robiliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, ja też mam taką nadzieję. Wiem, że się da, wierzę Ci na słowo :)

      Usuń
  7. Bardzo mi się to podoba. Ostatnio skórzane uchwyty na meblach, tacach a nawet poduszkach są bardzo na topie i moje serce tez skradły. Bardzo ładna kuchnia, z tymi uchwytami świetnie i oryginalnie. Zamierzam wprowadzić również u siebie. Dziękuję w imieniu własnym za praktyczne rady, na pewno wezmę to pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie to wygląda
    miałaś super pomysł
    pozdrawiam serdecznie
    MARCELKA Fashion
    ♡♥♡♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam Cie za ogrom pracy przy tym przedsięwzięciu. Efekt niesamowity. Pozdrawiam. Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że było warto poświęcić kilka godzin, bo użytkować będę przez lata :)

      Usuń
  10. Jestem ciekawa czy takie uchwyty są praktyczne...czy łatwo się otwiera szafki? Bo efektowane są bardzo! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otwiera się łatwo, ale na pewno stare metalowe uchwyty były ciut wygodniejsze, bo się nie ruszały. To jest fakt, ale zdawałam sobie z tego sprawę decydując się na taką odmianę.

      Usuń
  11. Kochana jest P R Z E P I Ę K N I E!!!
    Uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna kuchnia :) super uchwyty, ekstra pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy możesz mi napisać co wpisywałaś w allegro żeby kupić paski skóry? próbowałam na milion sposobów i nie mogę ich znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda cudnie bardzo mnie te uchwyty od dawna już interesują...korci mnie żeby spróbować u siebie w kuchni:) niewielka zmiana a jednak wspaniały efekt. jak na razie jedyny minus jaki znajduję oprócz oczywiście czasu który trzeba temu projektowi przemiany poświęcić to chyba niezbyt duża praktyczność w takim miejscu jak kuchnia...uwielbiam porządek i czystość a w kuchni to już szczególnie i codzień widzę ile musze się narobić żeby wszytsko doczyścić-sporo gotuje i to jeszcze z małą córcią no i niektóre uchwyty to przecieram średni co dwa dni:) no brudzą się i tyle no i właśnie nie wiem jak to by było z tymi moimi wymarzonymi skórzanymi...to mnie powstrzymuje:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic na siłę, jak znajdziesz czas to zrobisz :). Sama widzisz, że ja się zbierałam 2 lata, a ze 3 miesiące paski leżały i czekały na realizację. Powiem Ci, że u mnie uchwyty się praktycznie nie brudzą, nie wiem od czego to zależy?

      Usuń
  15. Piękna ta Twoja kuchnia i to bardzo! Czarne skórzane uchwyty dodały jej pazura i są wisienką na torcie :) Bardzo dużo robią tu dodatki, które są wysmakowane i gustowne.
    Pozdrawiam i zapisuję w moich inspiracjach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A wygodnie się łapie za te uchwyty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie nie ma specjalnie różnicy między tymi i tamtymi :)

      Usuń
  17. Super! Piękna ta kuchnia. Jestem ciekawa, jak to w ręce się trzyma :)

    OdpowiedzUsuń
  18. i po 6 latach piękna jest ta kuchnia. a paski rzeczywiście dodały jej smaczku.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna kuchnia! Skórzane uchwyty są eleganckie, naprawdę dodają charakteru! :) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  20. powiedz mi, gdzie kupiłaś ten reling plus "przywieszkę" na przyprawy? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kolekcja IKEA sprzed 6 lat, dawno wycofana.

      Usuń
  21. Skórzane uchwyty prezentują sie bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna kuchnia i super pomysły gratuluję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super kuchnia.Mam pytanie,gdzie kupujesz takie mydło w płynie w ciemnej butelce?bardzo ładnie to wygląda,pozdrawiam Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W TK Maxx, ale zajrzyj na piatypokoj.pl, Kasia zdradza, gdzie kupić taniej :)

      Usuń
  24. Cześć,fantastyczny efekt uzyskałaś tak pozornie małą zmianą!

    Chciałabym podobny efekt osiągnąć przy szafie w przedpokoju. Jednak drzwi są wysokie (2m), więc zastanawiam się czy takie uchwyty to wyrzymają.
    Myślę, że podobne obciążenia mogą być przy otwieraniu zmywarki, możesz mi powiedzieć jak oceniasz zużycie i wygodę tych uchwytów po pół roku?

    Z gory dzięki
    pozdrawiam
    Olka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, nic się z nimi nie dzieje. W szafie do sufitu też mamy, ale montowane na jedną śrubkę, więc ciut mniej wygodne, ale też dają radę https://anicja.blogspot.com/2016/01/skorzane-uchwyty-do-szafy-i-monstera.html

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne za tak szybką odpowiedź! W takim razie biorę się do pracy. Znalazłam niedawno fajny pasek za grosze na tak zwanych lumpach więc okazja sama się nadarza! ;)

      Przepięknie mieszkasz! :)



      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )