wnętrza

Łazienka w stylu retro, czyli moda kołem się toczy

08:01

Jeśli przeanalizujecie jakie pomieszczenia najczęściej pojawiają się na blogach wnętrzarskich to pewnie na pierwszym miejscu znajdziecie pokój dzienny zwany często salonem lub "dużym pokojem". W czołówce pojawi się też kuchnia, sypialnia i pokój dziecięcy. W sezonie letnim królują balkony i ogrody, ale mało kto kiedykolwiek pokazuje łazienkę. Jest to na pewno wina słabego oświetlenia i małego metrażu, ale przede wszystkim tego, że moda szybko się zmienia, a o ile lampę czy stolik można łatwo zmienić to płytki w łazience zostają na lata. Coraz częściej są jednak malowane (zwykle na biało) lub skuwane, zwłaszcza w przypadku, gdy mieszkanie było kupione z drugiej ręki w starym budownictwie.

Mieszkamy już tutaj siódmy rok. Wprowadzaliśmy się do pustych ścian, urządzaliśmy się od podstaw. Pokazywałam Wam na przykładzie sypialni i kącika jadalnego jak ewoluował mój gust i jak zmieniało się nasze mieszkanie. Łazienka nie uległa tej ewolucji, jest taka sama od lat. Bardzo retro, w bieli i zgaszonym błękicie. Ostatnio dokupiłam czarne ręczniki i dywanik i myślałam, że może być to motorem to pokazania Wam tego pomieszczenia. Niestety, nie udało mi się ich ująć, bo to niecałe 4 metry kwadratowe. Obejrzyjcie więc migawki.


Kolekcję tabliczek zbierałam dosyć długo. Czasem przechodzi mi przez myśl, żeby zmienić dekorację, ale nadają wyrazu temu pomieszczeniu. Może kiedyś wpadnie mi do głowy jakiś inny ciekawy pomysł na tę ścianę.




Butelki na kosmetyki można trafić w TK Maxxie. Moje mają dodatkowo naklejki w języku polskim. Harmonikową lampę kupiłam wiele lat temu w jakimś sklepie internetowym. 




Oczywiście gdybym urządzała się teraz to łazienka byłaby bardziej prosta w formie. Chętnie zmieniłabym jeszcze kilka dodatków jak kosz na pranie (obecnie jest biały wiklinowy) czy armatura. Myślę o czarnej, ale nie trafiłam jeszcze na odpowiednią w akceptowanej cenie. Jeśli macie propozycje pasujących dodatków to chętnie zobaczę.

A Wy lubicie swoje łazienki? Czy z biegiem lat nie straciły na atrakcyjności?

Uściski,


P.S. Nasza druga łazienka urządzana w tym samym czasie jest utrzymana w bieli i czerni. Jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda, zajrzyjcie TU.

Czytaj również

46 komentarze

  1. Świetnie wyglądają te tabliczki.
    Pomyślę nad tym u siebie
    i zastanowiłaś mnie z tym, żeby przemalowac płytki ;)
    Pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion :) ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :). Jest sporo wpisów na forach i na blogach o malowaniu płytek, jak straszą to warto.

      Usuń
  2. Ja swojej na blogu nie pokazywała. Jeszcze xhoc była na lovingit ;) mam w planach pokazać ale czeka na my refreshing ;) podoba mi się twoja :) choć powoli zaczyna odbiegać od reszty mieszkania. Ale tak jak piszesz łazienkę ze względu na stałe elementy najtrudniej zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż próbowałam Twoją łazienkę wygooglować, ale nie znalazłam :). Zgadzam się z Tobą całkowicie - odbiega stylem, ale niewiele mogę zrobić poza dodatkami.

      Usuń
  3. No tak to niestety jest z tą modą ... ja teraz też zrobiłabym białe, ale kiedy my robiliśmy łazienki to białych płytek było bardzo mało albo ja po prostu nie zwracałam na nie uwagi, byłam tak zmęczona budową i problemami, że w ogóle nawet nie chciało mi się oglądać inspiracji. Niezależnie od tego, w obu łazienkach płytki są dość neutralne, więc można powiedzieć, że da się coś fajnego z nich wydobyć. Nie jest to biel ale poprzez dodatki mogę uzyskać klimat jaki chcę ;) Wasze obie łazienki są naprawdę bardzo fajne i też uważam, że neutralne, więc właśnie dodatkami możesz 'podrasować' stylizację ;) Bardzo podoba mi się ta drewniana mydelniczka! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obu łazienkach część płytek jest białych, takich najtańszych z LM po 20 zł/metr. Prawda jest taka, że teraz wybór jest znacznie większy i ciekawszy, ale co począć ;-). Twoja też jest bardzo neutralna, z tego co pamiętam.

      Usuń
  4. Bardzo ładna łazienka! Niby ma już 7 lat, a wciąż jest bardzo piękna i modna. Myślę, ze to zasługa stylu retro, który nigdy się nie nudzi. Kolorystyka wyciszająca i super dodatki też robią swoje. :) Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż to ja zawsze byłam propagatorką niebieskiego, to ten kolor chciał mój mąż - łazienka mu się kojarzy z niebieskim. Dzięki za miłe słowa, choć nie do końca się zgadzam, że styl retro się nigdy nie nudzi - oj, może się znudzić ;).

      Usuń
  5. Ja mam czarno - biała łazienkę. Urządza listy ja w zeszłym roku, nadal brakuje kilku kluczowych elementów jak lampy, ale na razie zachwyca się nią za każdym razem jak wchodzę do lazienki

    OdpowiedzUsuń
  6. Nam w tym roku w końcu udało się wyremontować naszą i teraz jest taka, o jakiej marzyliśmy - biało-czarna, minimalistyczna. Zresztą zapraszam do obejrzenia na blogu :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znoszę mojej łazienki, nic tam do siebie nie pasuje, dla poprzednich właścicieli wygląd tego pomieszczenia nie był najwyraźniej istotny. a nas chwilowo nie stać na jej remont nad czym ubolewam. w planach mam przemalowanie płytek właśnie na biało (chwilowo mam tam trzy rodzaje płytek w trzech kolorach co daje trochę upiorny efekt). Twoja łazienka bardzo mi się podoba, tabliczek nie zdejmuj, dają fajny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Trzymam kciuki za malowanie, to zdecydowanie najtańszy i najprostszy sposób na przemianę.

      Usuń
  8. Jak dla mnie łazienka wygląda super i bardzo oryginalnie. Tabliczki komponują się super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się, jest bardzo oryginalna :) Gdybym miała wybierać, która bardziej mi się podoba, pierwsza czy druga, to miałabym duży problem z wyborem :)
    Łazienka to trudne pomieszczenie... Ostatnio byłam w sklepie obejrzeć płytki i powiem szczerze, że już tutaj miałabym problem z wyborem ;) a gdzie reszta...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważasz, że wybór jest za mały czy za duży? Mnie się wydaje, że obecnie jest ogromny.

      Usuń
  10. o! fajnie zobaczyć te naklejki na kosmetyki od Cienkiej ( http://www.nietylkona.pl/) w innej niż swoja łazience! ja jestem z nich bardzo zadowolona- bo po dwu latach używania nic się nie dziej- nie odklejają się, nie niszczą- super są! no i pasują także do Twojej pięknej łazienki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naklejki oczywiście wypatrzyłam u Ciebie dawno temu, a przy okazji kupowania gwiazdek do Łucji dorzuciłam je do koszyka. Trzymają się rzeczywiście nieźle, w kuchni mam już parę miesięcy :)

      Usuń
  11. Kolorystyka tabliczek świetnie współgra z płytkami:-) Bardzo podobają mi się czarne ręczniki - ciekawy akcent, taki z pazurem. Ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tych ręczników w czerni jest teraz więcej, bo także kąpielowe i dywanik, ale nie widać. Niemniej zrobiło się tak bardziej elegancko ;).

      Usuń
  12. bardzo przyjemna łazienka. wcale nie czuć tu siedmiu lat!
    a kolekcja tabliczek imponująca. rzeczywiście nadaje jej charakteru i oryginalności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :-). Może nie czuć tego czasu, bo nie jest typowa?

      Usuń
  13. fajne te łazienkowe tabliczki , mnie moja juz dawno sie znudziła moze za rok bedziemy robic na nowo i juz mam dylemat , ale wc mamy osobno i tam juz w tym roku zrobilismy remont i bardzo mi sie podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara, zazdroszczę :). Ciekawa jestem po ilu latach zrobiliście remont.

      Usuń
  14. Ma swój charakter ta łazienka, na pewno jest jakby niepowtarzalna. Ja jestem w trakcie remontu łazienki, bałam się tego jak ognia ale w końcu się za to wzięłam. Będzie biała z elementami drewna. Już ją kocham za to jaka będzie. Żyję nią ostatnio bardzo, nie mogę się doczekać końca.

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy mogę zapytać, gdzie kupiliście baterię do umywalki? (Jest piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupowaliśmy na Allegro jakieś 6 lat temu. Szukaj pod "bateria retro".

      Usuń
  16. Moja łazienka ma... 23 lata :) A najlepsze jest to, że bardzo ja lubię i gdybym została zmuszona do remontu, to pewnie uderzałabym w podobne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety zmiany w łazience to już prawdziwy remont. Moja choć b&w też się prosi o zmiany, ale zawsze je odkładam na później, bo to dla mnie jakoś mało ważne pomieszczenie.
    Myślę, że jak będzie odpowiedni czas i przypływ gotówki to i Ty i ja weźmiemy się za nie :)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak na siedmioletni staż Twoja łazienka broni się nadal. Jej głównym atutem jest to, że jest klasycznie urządzona. Tabliczki to strzał w dziesiątkę. Nadają jej charakteru :-) Ja też z utęsknieniem czekam na dzień kiedy będę mogła zdecydować jak będzie wyglądać moja łazienka. Na razie muszę się godzić z gustem poprzednich właścicieli.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie, że poruszyłaś ten temat :) i zgadzam się z tobą całkowicie, poz tym ciężko faktycznie robi się zdjęcia małym łazienką, nasza np. jest czarno biało fioletowa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Do mojej łazienki to nawet z aparatem by się nie udało wejść hahah

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudne tabliczki i dodatki. Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Tabliczki są rewelacyjne jak i cała łazienka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. podobają mi się obie, naprawdę . Jeśli masz potrzebę zmian to na początek wymieniłabym mebelki i umywalkę na prostsze, bez tych "wałków" . Już to powinno dużo zmienić.
    A może dało by się skuć same dekory-wałki ze ścian? bo same białe i pasiaste kafelki są naprawdę ładne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ostatnio przyszło mi do głowy by wymienić umywalkę i ubikację, ale to może za jakiś czas. Akurat te dekory-wałki mi nie przeszkadzają, gorsze są pod wanną niewidoczne na zdjęciach ;-).

      Usuń
  24. My musimy wyremontowac lazienke, toalete i szczerze powiedziwaszy nie wiem na co sie zdecydowac. Mysle o bialym betonie, ale zdaje sobie sprawe, ze biale plytki sa ponadczasowe i latwiejsze w pielegnacji.
    Ciezka decyzja mnie czeka ;)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ładnie, płytki są boskie!! A te butelki są wspaniałe!!Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. No proszę! Łazienka retro :) Podoba mi się. Masz rację z tym pokazywaniem łazienek. Prowadzę bloga już 4 lata, a jeszcze nie jej pokazałam. Głównym problemem jest oświetlenie, ale muszę sie wziąć do roboty. Moja jest prostsza, ale są w niej też elementy retro, np. Szafka, którą zaprojektowałam, z falbanką :)
    Pozdrawiam i zapraszam na Candy. Do zgarnięcia kubki New Wave V&B. :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  27. Podoba mi się. Świetny pomysł z tabliczkami :) Mi ostatnio znudziła się moja łazienka więc przemalowałam zewnętrzną część wanny na soczystą żółć (było z tym trochę zabawy). Wygląda mega na tle białej łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł na powrót do retro. Czeka mnie niedługo remont więc pomysł już mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Imponująca kolekcja tabliczek :) A tak na serio, to wystrój toalety bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ładna, a najbardziej to mi się ta lampka podoba. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )