podróże

Santorini

11:18

Santorini, czy też  Thira lub Thera, kojarzy się jednoznacznie z białymi kościołami i niebieskimi półokrągłymi kopułami. Ale to niewielka część prawdy, ułamek zaledwie. Zafascynowała mnie historia tej wyspy, jej struktura, geografia. Tutaj możecie przeczytaj mnóstwo ciekawostek, a tymczasem zapraszam na wycieczkę.


Wycieczki z Krety są organizowane tylko z dwóch miast - z Heraklionu i z Rethymnonu. My musieliśmy dojechać 70 km do tego pierwszego, aby potem udać się do portu i na katamaran. Podróż trwała około 2 godzin, a do przepłynięcia mieliśmy ok. 120 km.


A to już katamaran odpływający z Santorini. 


Urokliwe miasteczko Oia (czyt. "Ija").











Widzicie tego śmiałka na dachu?


Popularnym środkiem transportu na wyspie są osły oraz konie.






Fira, administracyjna stolica wyspy.



Perissa, czyli plaża z czarnym piaskiem wulkanicznym.



Po przybyciu do Heraklionu przywitał nas taki piękny zachód słońca.



Kończąc wycieczkę życzę Wam wspaniałego długiego weekendu,

Czytaj również

62 komentarze

  1. Od dawna jestem zafascynowana Santorini i kiedys tam doplyniemy ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ cudnie! ta biel jest niesamowita... i niebieski.... Twoje kolory;-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne klimaty, a to morze... cudownie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor morza zniewalający, szkoda, że zdjęcia tego nie oddają!

      Usuń
  4. Santorini kusi mnie od dawna, a Twoje fotki spotęgowały to uczucie. Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej! cudowna wyprawa, piękne fotografie! może i ja tam kiedyś zacumuję?
    pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Anicjo, piękne zdjęcia - marzy mi się Santorini - te błękity i biel, wiele bym dała, żeby mieć takie widoki na co dzień:) Tymczasem pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na co dzień to chyba na emeryturze ;-)

      Usuń
  7. Piekne krajobrazy !
    Super wyglądają te miasteczka na zboczach :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Santorini jest po prostu jedyne w swoim rodzaju :)

      Usuń
  8. cudowne miejsce,wręcz idealne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby gdyby nie temperatury. Dla mnie zdecydowanie za gorąco.

      Usuń
  9. Wspaniale...napatrzeć się nie mogę, wrażenie robi ogromne;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, duża dawka wrażeń, jak na jeden dzień :)

      Usuń
  10. Pięknie uwielbiam te rejony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. niesamowicie tam jest... właśnie jestem po oglądaniu zdjęć z pobytu moich rodziców:))) coś niesamowitego! chciałabym tam pojechać...koniecznie muszę!
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając Ciebie to te plany szybko zrealizujesz :)

      Usuń
  12. Ach! Kochana, wiem że nie powinnam ale zazdroszczę strasznie! Santorini to moje marzenie od dawna i wierzę, że wybiorę się tam kiedyś... Cudne zjęcia! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko zostawić urwisy dziadkom i udać się na wypoczynek ;-)

      Usuń
  13. CUDNIE!! My do tej pory żałujemy, że będąc kiedyś na Krecie nie zdecydowaliśmy się na wycieczkę na Santorini. Może kiedyś jeszcze uda nam się to nadrobić:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samą Kretę warto odwiedzić kilka razy, więc myślę, że będziesz mieć jeszcze okazję :)

      Usuń
  14. Oj tak, cudowne miejsce:))) chciałabym znów połynać na wyspy...
    Piękne miałaś wakacje:)
    ściskam i udanego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia, tam jeszcze nie byłam, ale czas to chyba zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Anicjo, jak cudnie, że nam pokazałaś te miejsca. Lubię oglądać relacje prawdziwe, a nie takie z biur podróży. Piękne zdjęcia. Może kiedyś będzie nam dane... Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, życzę i Wam takiej podróży :)

      Usuń
  17. Oj tak... Santorinii my parę lat temu spędziliśmy cudny tydzień na tej wysepce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniała fotorelacja ;-)Chciałabym kiedyś tam pojechać,a dzięki Twoim zdjęciom nabrałam jeszcze większej ochoty :-)))
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Raj na ziemi...fajne zdjęcia....Pa....

    OdpowiedzUsuń
  20. Jejku, jakie piękne widoki!!! Może i ja tam w końcu dotrę :)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow!trochę zazdraszczam:)Ale cieszę się ż miałąś takie piękne wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę Ci tej wycieczki, nawet nie wiesz jak bardzo bardzo bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, że marzenia się spełniają, ale szczęściu trzeba trochę pomóc :)

      Usuń
  23. Piękne klimaty i na pewno wspaniałe wspomnienia.

    Udanego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mogłabym tam zamieszkać na stałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie :). Wyspa jest malutka i na inne wyspy daleko, ale tydzień mogłabym tam spędzić.

      Usuń
  25. Ojacię!
    Gdyby mój M. śpiewał, a lepiej żeby tego nie robił, to bym chciała usłyszeć w Jego wykonaniu:
    Zabiorę cię właśnie tam :D

    Pozdrawiam i cieszę się, że tak ładnie u Ciebie!
    fu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)), ale romantyczka z Ciebie!

      Usuń
  26. Cudne zdjęcia! Że też dopiero teraz dotarłam do tego postu :) Wycieczka chyba się udała, prawda? Cieszę się bardzo! :)
    Pozdrawiam pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z perspektywy czasu udała się nawet bardziej niż przypuszczaliśmy :)

      Usuń
  27. to mój cel na przyszły rok, w zeszłym roku Grecja nas bardzo zachwyciła, będziemy do niej wracać:)

    OdpowiedzUsuń
  28. I ja chcę do Ija, zn. Oia ;) Takie marzenie mam też, ale najpierw wymarzone M, potem remont, aranżowanie, potem pieski, później podziwianie, a na końcu zwiedzanie...wszystkiego co się da:D A dziś zwiedziłam całkiem za darmo Kretę-DZIĘKUJĘ!!!:) To wszystko właśnie chciałam zobaczyć, a zobaczyłam nawet więcej, jeszcze raz dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )