podróże

Kreta w moich kolorach

20:37

Witajcie!

Obiecałam Wam relację zdjęciową z Krety, ale w ostatnich dniach tyle się działo, że dopiero dziś znalazłam czas, żeby się tym zająć. Jak zwykle zrobiliśmy tysiące zdjęć, choć sporo słabszym aparatem niż na co dzień, stąd nieco gorsza jakość. Przygotujcie się na sporą dawkę starych drzwi, ciasnych uliczek, bujnej roślinności i turkusowego morza.

Na pierwszy ogień idzie Krista - niezwykle malownicza i zarazem największa wieś na Krecie.








Na co dzień stacjonowaliśmy w uroczym miasteczku Agios Nikolaos. Poniżej widok na jezioro łączące się z morzem oraz łódeczki na tym jeziorem.








Mój ulubiony środek transportu na wyspie - Vespa. Niestety, nie dane mi było wypróbować, bo trzeba mieć na nią specjalne prawo jazdy (a w Posce nie!).



Koty na Krecie są na każdym kroku. Nawet w hotelu było ich pełno, na szczęście nie zaczepiały ludzi. Zwróćcie uwagę na rosnącą dziko lawendę.


Wszędzie też towarzyszyły nam cykady. Można je usłyszeć co chwilę, ale wypatrzeć jest dosyć trudno. Nam się udało.


Roślinność jest jeszcze bardziej niesamowita. Na ulicach rosną drzewa z figami, granatami, cytrynami, winogronami (długo by wymieniać), wiele popularnych roślin doniczkowych w Polsce jak ficusy i schefflery, ale w rozmiarze XXXL. Mnie zaskoczył ogromny stefanotis na ... cmentarzu.


Wyspa Chrissi, tego koloru morza nie da się opisać.



Widok z wyspy Spinalonga...


A to kolejna pamiątka z Krety. Ujęły mnie wzory w stylu marokańskim. Zastanawiam się, czy uda mi się ją wykorzystać np. do powieszenia w sypialni.


I jeszcze zagadkowy kawałek drewna w użyciu. Wiele z Was zgadła błyskawicznie :).


Do usłyszenia wkrótce,




P.S. Uznałam, że Santorini zasługuje na osobny post.

Czytaj również

35 komentarze

  1. Piękne zdjęcia.
    Biel i błękit na około :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory flagi greckiej :). Buziaki.

      Usuń
  2. Piękne, klimatyczne zdjęcia. To musiały być dla Ciebie wakacje pełne inspiracji.
    Fantastyczna jest ta chusta. I urocza modelka na ostatnim zdjęciu ;)

    Pozdrawiam

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było wspaniale :). Dzięki za miłe słowa.

      Usuń
  3. Zdjęcia są świetne! ach, co za klimacik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Myślę, że te zdjęcia idealnie oddają klimat tych wakacji :)

      Usuń
  4. Cudowne zdjęcia zrobiłaś:) Ciekawe czy przy nabrzeżu w Agios facet cały czas sprzedaję naturlane gąbki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie kojarzę, więc obawiam się, że nie.

      Usuń
  5. Pięknie, pięknie i to morze...Pozdrawiam Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ten kolor morza mogłabym patrzeć godzinami (jak na słoje w drewnie ;)

      Usuń
  6. cudne zdjęcia, klimat boski:) a ja własnie planuję urlop z rodziną na krecie, jakieś last minute we wrześniu, może się jeszcze załapię na dobrą pogodę:) po Twoich zdjęciach zdecydowanie chcę tam pojechać!!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci, żeby się udało, to fantastyczne miejsce :)

      Usuń
  7. alez tam pięknie!!! uwielbiam takie widoki i spokój sączący się ze zdjęć :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku jak tam jest cudnie... moi rodzice właśnie z Krety wrócili tak jak Tobie pisałam, więc jestem na bieżąco:) zdjęcia fantastyczne..i wiesz co? zamarzyłam o krecie i ja! muszę tam pojechać w przyszłym roku. To już pewne:)
    buziaki i czekam na Santorini

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kretę polecam serdecznie, również ze względów cenowych. uściski

      Usuń
  9. Mogłabym tam zamieszkać. Biel i lazur ...... A to marokańskie COŚ jest świetne! Też chcę takie ..... Jadę niedługo na południe, może też takie COŚ upoluję. Pozdrawiam cieplutko, s.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To marokańskie COŚ to po prostu pareo. Pozdrowienia :)

      Usuń
  10. Wspaniałe zdjęcia i cudowne miejsce! Ach,pojechać sobie na takie wakacje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedyś się uda, czego Ci serdecznie życzę :)

      Usuń
  11. Kreta w Twoich kolorach wygląda lepiej niż w realu! Piękne, klimatyczne zdjęcia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moni, to duży komplement, dzięki :)

      Usuń
  12. ciekawe, nietuzinkowe kadry ;), Santorini bez wątpienia zasługuje na oddzielny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach wróciły mi wspomnienia sprzed kilku lat! Piękne ujęcia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam przywołać wspomnienia - mam nadzieję, że same najprzyjemniejsze :)

      Usuń
  14. ahhh uwielbiam taki klimat...niedawno wróciłam z portugalii i też wiele elementów mnie urzekło...

    OdpowiedzUsuń
  15. cudowne miejsce,zauroczylam się pierwszym zdjęciem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je uwielbiam, zamierzam wrzucić sobie na tapetę :)

      Usuń
  16. Fantastyczna wyprawa. Jestem w trakcie podejmowania decyzji Kreta czy Chorwacja. Twój post jest przekonujący :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko piękne, te widoki, ta wieś, ta woda, te skuterki, te pamiątki, no marzenie...Chyba mogłabym tam zamieszkać na stałe:) Pewnie ciężko było wracać z tak cudownej krainy?Ja bym chyba nie mogła wrócić do szarej rzeczywistości, po takim pobycie w naturalnym SPA:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Miło oglądało mi się te piękne zdjęcia z wakacji:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )