kwiatowe

Majowo

22:37

Wszyscy mają bez, mam i ja (i to w butelce po winie :). Bo maj to bez i konwalie. Początek sezonu na szparagi, rabarbar, ogórki małosolne i botwinkę. W mojej kuchni w tym roku nie było jeszcze tylko rabarbaru, ale jak już upiekę ciasto to na pewno podzielę się moim ulubionym przepisem.



A to mój nowy nabytek za przysłowiowe grosze, pewnie już ostatni zakup we Flo.



Wczoraj spotkała mnie ogromna niespodzianka, bo sporo przed przewidywanym terminem dotarła do mnie duża przesyłka. Bardzo się z niej cieszę. Tu mała zapowiedź:



Maj kojarzy mi się z jeszcze jedną rośliną, tym razem doniczkową, która u mnie kwitnie raz do roku, właśnie w maju. Zdjęcie niezbyt aktualne, ale bardzo mnie ten widok rozbawił. Ktoś poznaje, co oplotło storczyka?


Pozdrawiam środowo,


Czytaj również

33 komentarze

  1. To hoja? Za to u mnie to wlasnie orchidea sie rozszalala!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie :) u mnie też storczyki kwitną, ten zwiędnięty to stan mocno nieaktualny, bo sprzed dwóch lat :D

      Usuń
  2. Bez tu mus w domu wiosną :-)
    do botwinki dorzucę szczaw i nowalijki ... hm sałata mniam, mniam
    a i truskawki tylko polskie !!!
    nie mogę więcej pisać o pysznościach ... noc nadchodzi :-)))
    orchidee oplotła zielona roślina !


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, nowalijki. Truskawki kojarzą mi się już czerwcowo :). "Zielona roślina", dobre!

      Usuń
  3. Takie cosik bluszczowate to zielone;-)
    Piękny kredens!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie, raczej coś w rodzaju pnącza...

      Usuń
  4. Czyżby piękne krzesełeczko do Ciebie zawitało??? Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie lubię takie klimaty, maj uwielbiam ponieważ wszystko rozkwita no i ja i mój synek urodziliśmy się w maju. Tylko jakoś na bez nigdzie nie natrafiłam. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To najlepsze życzenia! Gdzieś słyszałam, że maj to najlepszy miesiąc urodzin :). A bzu szukaj np. na działkach.

      Usuń
  6. Ja bzu nie mam, choć uwielbiam jego zapach. Jako dziecko nawet zjadałam te kwiatki z 4, czy 5 listkami. Mówiono, że przynoszą szczęście - ja wierzyłam ;) Ciekawe ile tych kwiatów zjadałam w swoim dzieciństwie.
    A butelki po winie do kwiatów wykorzystuje bardzo często:)
    Miłego dnia zyczę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się wierzy, to musi przynosić szczęście ;). Ta butelka jest wyjątkowa, bo szeroka i góry, ma zakrętkę jak słoik.

      Usuń
  7. Slicznie u Ciebie :-) Cudny klimat :-)

    A nowe krzeselko.. czyzby bujane?

    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne wnętrze1 i na pewno pachnące bezm:-))
    ja z na razie zaliczyłam tylko szparagi...mmmm... uwielbiam!!
    krzesełko cudne- klasyka!
    a na domowych pnączach się niestety nie znam...
    serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj pachnące, tylko okazało się, że ten bez mnie uczula :(. Krzesełko na pewno wystąpi jeszcze w roli głównej :)

      Usuń
  9. ach fantastycznie masz:) bardzo fajny sposób przechowywania bzu:) u mnie rabarbar już był i będzie pewnie jeszcze z raz:) uwielbiam ciacho z rabarbarem:) cudną masz tą prostą półkę na ścianie...idealna na eksponowanie ramek, posterów itp:) muszę sobie taką sprawić do sypialni:)
    ściskam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ribba z Ikei to fantastyczny wynalazek, można zmieniać wystrój do woli, polecam! :)

      Usuń
  10. Ha zieleninka mi znajoma bo mam taką samą. Zabij mnie, nie pamiętam jak się nazywa :) Ma piękne baaardzom pachnące kwiaty, u mnie jeszcze nie zakwitła w tym roku.
    Na ogórki małosolne czekam niecierpliwie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę nazwę w następnym poście, bo może jeszcze ktoś poda :-)

      Usuń
  11. Bardzo podobają mi się takie jasne kolory. Masz gust. A co oplotło to nie mam "zielonego" pojęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  12. WoW...jak u Ciebie pieknie i widze, ze mamy podobny gust ;))) Widze moj dywanik i puf :)))
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak parę moich marzeń się spełni to może będzie więcej tych punktów wspólnych ;)

      Usuń
  13. Pięknie u Ciebie:) Dla mnie maj to zieleń i właśnie dziki bez:)

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem odurzona wspaniałościami Twojego mieszkania
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wszystko bez nielegalnych substancji ;-)

      Usuń
  15. Ależ u Ciebie ładnie!U mnie nie było jeszcze w tym sezonie szparagów,za to ciasto rabarbarowe,tydzień temu i dzisiaj:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś jadłam ciasto rabarbarowe u teściów - pychota! Też na pewno niedługo zrobię :)

      Usuń
  16. wspaniały klimat, wszystko takie delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się u Ciebie podoba!!!! Mogłabym powiedzieć, że fajny obrazek z motylem w super ramce, kredens ładny ale podoba mi się wszystko, w każdym szczególe. Chłodna paleta barw to jest to!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )