osobiste

Skarby rodzinne

20:09


Są takie przedmioty, które mają dla nas szczególne znaczenie i nie oddalibyśmy ich za żadne skarby. Bo to są właśnie prawdziwe skarby, pamiątki będące w naszych rodzinach od wielu, wielu lat. Jestem szczęściarą, bo zarówno mama mojej mamy, jak i rodzice mojego taty nadal cieszą się zdrowiem (raz lepszym, raz gorszym) i zawsze mogę namówić ich na wspomnienia czy zapytać o pochodzenie jakichś rzeczy.

Moi kochani Dziadkowie obchodzili w tym roku 61 rocznicę ślubu. I przez te wszystkie lata z serwisu ślubnego został im tylko jeden talerz i jeden półmisek. Reszta się wytłukła. Kiedy tylko zobaczyłam te cuda na stole świątecznym, wiedziałam, że muszę ich poprosić o przejęcie opieki nad nimi. Te niezwykłe naczynia są sygnowane KPM i zostały wyprodukowane w Polsce. Teraz stoją u mnie w kredensie i wypuszczam je na wycieczki tylko na szczególne okazje.




Kolejnym skarbem są srebrne łyżeczki mojej drugiej Babci, która w latach 60 ubiegłego stulecia dostała je od kuzynki z Wrocławia. Łyżeczki pokryły się patyną, która według mnie dodaje im jeszcze uroku.





I na koniec chciałam Wam pokazać moje ulubione zdjęcie wyżej wspomnianej Babci zrobione zimą 1939 roku w zakładzie fotograficznym „Tęcza” na warszawskiej Woli, o czym świadczy stempel na odwrocie. Babcia od zawsze uwielbiała zdjęcia, a na koloniach całe kieszonkowe „przepuszczała” właśnie na nie. Jako dziecko przy każdej wizycie u Babci musiałam zajrzeć do szuflady ze zdjęciami. Może to po niej tak bardzo lubię uwiecznić wszystko w kadrze? Cieszę się, że to zdjęcie, jak i wiele innych, ocalało w trakcie wojny. Nie ma lepszej pamiątki niż zdjęcia, w tym się zgadzam z Babcią.



A już jutro, już za parę godzin, wyruszamy na kwietniówko-majówkę! Nie mogę się doczekać, bo ostatnie miesiące były bardzo pracowite.

Pozdrawiam w urlopowym klimacie,


Czytaj również

19 komentarze

  1. Piękne są Twoje skorupy z duszą :))) Dla mnie takie rodzinne pamiątki, to też najcenniejsze skarby:) Pięknej majówki!
    Sylwia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne rodzinne pamiątki. Uwielbiam takie przedmioty z duszą, przekazywane z pokolenia na pokolenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie rodzinne pamiatki to prawdziwe skarby :)))
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne rzeczy do Ciebie trafiły...zapraszam Cię do mnie na blog Gosia z homefocuss.blogspot.com:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście ten gładki talerzyk jest taki jak ten u mnie w różyczki ;). Ten mój to też pobabciowy. Uwielbiam takie skarby.
    Łyżeczki piękne. Bardzo podobną wygrzebałam na starociach :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie Twój jest w różyczki, nie zauważyłam tego w pierwszej chwili :)

      Usuń
  6. Też lubię stare fotografie, mam nawet kilka rodzinnych. Fantastycznie mieć takie skarby i to jeszcze z historią rodzinną, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że tu trafiłam. Stworzyłaś piękny klimat w sowim domku. Ten post jest mi szczególnie bliski bo podobnie jak ty ja też uwielbiam stare zdjęcia i mam nawet całą galerię starych zdjęć rodzinnych w holu. Jak masz ochotę zajrzeć tutaj:
    http://mojewnetrzarskieja.blogspot.com/2012/06/zapraszam-do-srodka-czyli-sow-kilka-o.html
    A łyżeczki moja mama ma takie same.
    Pozdrawiam serdecznie
    T.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa. Twoja galeria zdjęć bardzo klimatyczna, a o rewelacyjnych zegarach już pisałam u Ciebie :-)

      Usuń
  8. To naprawdę cenne skarby :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio nawet z kims rozmawialam, ze srebro i ceramika to dobry wybor na prezent slubny :) tyle lat moze cieszyc oczy obdarowanych! Piekne zdjecia :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    www.WnetrzaZewnetrza.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod warunkiem, że się zna gust obdarowywanych, choć klasyka jest zawsze w cenie np. taka Biała Maria :-)

      Usuń
  10. Fajne pamiątki wyszperałaś :) Doceniam rzeczy z duszą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne, też mam wiele takich a wszystkie jakoś nie doceniane przeze mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarze - dzięki Wam blog żyje : - )